מחיצות לבית הכנסת

נגריית אהרון כהן מייצרת מחיצות לבית הכנסת מסוגים שונים על פי דרישת הלקוח ובהתאמה אישית לחלל אליו הן מיועדות.

לפרטים נוספים, לייעוץ או להזמנת עבודת מחיצות לבית הכנסת התקשרו אלינו בטלפון 03-751-9816.

בעבר, דור אחד אחורה בלבד, בתי הכנסת שנבנו הכילו עזרת נשים בנויה כחלק ממבנה בית הכנסת. מדובר היה או בקומה עליונה, או חלל מוגבה או חלל הקיפי שהיו מתוחמים בברור ע”י קירות. חלק מבתי הכנסת החדשים בנויים בצורה שונה. מדובר בחלל חד מפלסי המכיל את עזרת הנשים ועזרת הגברים. שיקולי הבניה מונחים ע”י נגישות, שוויוניות בתפילה ובניהול הקהילה ומעורבות של כל חברי הקהילה בכל מה שמתרחש בבית הכנסת.

לכן, ההפרדה נעשית ע”י מחיצות קבועות או ניידות בהתאם לאופי בית הכנסת. המחיצות הקבועות תוחמות את מקומות הישיבה בצורה קשיחה ומתאימה לקהילות להם יש מספיק שטח לכל מגדר. מחיצות ניידות מאפשרות גמישות בחלוקת השטח לאורך השבוע ובהתאם למועדי השנה.

המחיצה מורכבת לרוב מחלק תחתון עשוי עץ וחלק עליון עם ווילון. בחירת גוון הווילון ושקיפותו צריכה לעשות ע”י נציגות משני המגדרים בקהילה וממגוון החברים שמייצגים רמות שמרנות שונות.

עיצוב המחיצה צריך להיות מושפע מעיצוב בית הכנסת. ברוב בתי הכנסת המחיצה הינה הרהיט בעל שטח הפנים הגדול ביותר. דבר נוסף, צריך לזכור שמדובר במקום ציבורי שבו לא כולם מודעים לרגישות הרהיט ולכן הוא צריך להיות חזק ויציב ולהיות בנוי לשימוש גס עד גבול מסוים.

מחיצות ניידות מחולקות לרוב למקטעים של עד 2 מטר. חשוב לציין שניתן לייצר מחיצות גם עד 3 מטר בחלק אחד. במקרה זה צריך לשקול היטב את עניין הניידות כיוון שמדובר בעצם כבד. כמובן שניתן לייצר מחיצות באורכים שונים לאותו בית כנסת בגלל שיקולי מעבר או עצמים קבועים בשטח. נושא חשוב במחיצות ניידות, איכות הגלגלים ואופן חיבורם למחיצה. בנגריה צברנו נסיון וידע שנותנים מענה לכל האתגרים הטכניים.

בנגרייה שלנו אנו מייצרים מחיצות לבית הכנסת בסגנון נקי עם מעט עיטורים. אין מגבלה על גוון או על סוג עץ. בכל מקרה, נייעץ לכם בבחירת החומרים והגימורים.

אנחנו מקפידים על איכות, שרות, הקפדה על פרטים וייעוץ מקצועי.

להזמנת מחיצות לבית הכנסת התקשרו לטלפון 03-751-9816, או שילחו אלינו מייל לכתובת [email protected], ונשמח לחזור אליכם בהקדם.

Comments are closed.

התקשר אלינו